Schoolplan

Missie

Ontdek jezelf, ontdek je toekomst! Het Rietveld Lyceum wil met het ondernemende, betekenisvolle en eigentijdse onderwijs laten zien dat leerlingen een diploma kunnen halen met méér waarde. Leerlingen halen een diploma en ontdekken wie ze zijn, wat ze kunnen en wat ze willen. Leerlingen van het Rietveld worden mondige burgers die hun weg weten te vinden in de samenleving, kunnen (samen met anderen) uitstekende resultaten boeken en bewegen mee met de ontwikkelingen in de samenleving.

De vijf pijlers van 'leren'

• Continu leren en ontwikkelen
    Persoonlijke ontwikkeling staat centraal op het Rietveld Lyceum.

• Leren voor het leven
    De school is een oefenplaats. Je ontdekt wie je bent, wat je kunt en wat je wilt. Het Rietveld Lyceum helpt en ondersteunt daarin.

• Ondernemend leren
    Je wordt uitgedaagd om ondernemend en actief in het leven te staan en verantwoordelijkheid te nemen.

• Resultaatgericht leren
    Je boekt uitstekende resultaten en laat zien wat je geleerd hebt.

• Leren in de werkelijkheid
    De school staat midden in de samenleving. Maatschappelijke verbinding vindt onder meer plaats door betekenisvolle vakoverstijgende programma’s, realistische opdrachten en de inzet van gastdocenten.

Schoolplan downloaden

Ontdek jezelf, ontdek je toekomst

Klik hier en start direct met downloaden