G-uren

Gymnasiumleerlingen volgen naast hun gewone vakken de G-uren, vakoverstijgende verdiepende projecten, twee blokuren in de week. Tijdens deze G-uren gaan leerlingen aan het werk in de meest uiteenlopende projecten. Ze doen ervaring op met onderzoek, samenwerking, organisatie en reflectie. Resultaten van hun onderzoeken worden gepresenteerd op verschillende manieren voor verschillend publiek.

Elk project kent verschillende werkvormen en stelt andere eisen. Soms blijven de leerlingen op school om te lezen, ontwerpen, muziek te maken, te filmen of te debatteren. Ook gaan de klassen op pad naar bijvoorbeeld het Luchtvaartmuseum, Xanten, Trier, Rome of Westerbork. De tijd van de oude Grieken en Romeinen speelt een belangrijke rol op het gymnasium en krijgt ook plaats binnen bijvoorbeeld de projecten over aerodynamica, de medische wetenschap en de Olympische Spelen.