Toptalenten

Toptalenten trainen meer uren dan de gemiddelde sporter en meestal ook verder van huis, waardoor de combinatie school en talentontwikkeling in het gedrang kan komen. Het Rietveld Lyceum vindt het ontwikkelen van talenten op ieder terrein belangrijk en wil graag deze leerlingen helpen met hun planning, lesroosters onder de loep nemen en in overleg over hoe we de juiste balans kunnen vinden.

Toptalenten krijgen op school begeleiding van een coördinator en een onderwijsbegeleider. Zij moeten redelijk zelfstandig kunnen studeren, gemotiveerd zijn en initiatief kunnen nemen om hun eigen prestaties te optimaliseren. Samen streven we naar een schoolcarrière waarin aan het einde het talent ontwikkeld is én het diploma behaald.

Toptalenten volgen het reguliere lesrooster. Vrijstellingen mag de school niet geven. Dit is alleen voorbehouden aan Topsport Talentscholen (Stichting LOOT).

Wanneer ben je een toptalent?

• Als je de status hebt van Internationaal, Nationaal Talent, High Potentional of Belofte van NOC-NSF.
  • Als je deel uitmaakt van landelijke of regionale selecties.
  • Als je in het jeugdplan van de sportbond als jong talent te boek staat.
  • Als je als jeugdsporter bent doorgedrongen tot het hoogste landelijke niveau in je leeftijdscategorie.
  • Als je in de A, B, C of D selectie zit van de Betaald Voetbal De Graafschap BV.
  • Als je deel uitmaakt van de vooropleiding Conservatorium.
  • Als je deel uitmaakt van de vooropleiding Dansacademie.

Op dit ogenblik zijn er ruim vijftig jonge spelers van Betaald Voetbal De Graafschap BV en zo’n vijftig andere toptalenten op onze school. Deze laatste groep doet o.a. aan paardrijden, fietscross, volleybal, turnen, rugby, atletiek, zeilen, musical, judo, zwemmen, waterpolo, wielrennen, dansen, hockey, golf, modellenwerk, schermen, motorcross en de vooropleiding van het conservatorium.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Maarten Brinkhof, maarten.brinkhof@achterhoekvo.nl of Walter van Duren, walter.vanduren@achterhoekvo.nl

Topsport Gelderland

Het Rietveld Lyceum is sinds april 2015 officiële partner van Topsport Gelderland. Wij zijn erg trots op deze samenwerking en erkenning.

Wil je je aanmelden? Download dan de aanmeldingsformulieren