Huiswerkklas

Leerlingen die tijdelijk ondersteuning nodig hebben bij het plannen en/of maken van hun schoolwerk kunnen zich aanmelden voor de huiswerkklas. Hier geven zij zichzelf een boost, zodat ze na een tijdje weer zelfstandig het schoolwerk aankunnen.

Wil je je toetsen beter maken? Heb je een rustige plek nodig om te leren? Wil je hulp bij een bepaald vak, of juist onvoldoendes wegwerken? Dat kan!

De huiswerkklas vindt plaats tijdens het 7e en 8e uur op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag en is voor alle onderbouwleerlingen. Deze lessen vormen het verlengstuk van de ZAP-lessen in de brugklas. Tijdens de huiswerkklas kunnen leerlingen, mentoren, ondersteuningsteam, onderwijsassistenten en ROT-leerlingen met elkaar samenwerken.

Leerlingen kunnen zelf aangeven of ze van de huiswerkklas gebruik willen maken. Dit kan ook gebeuren op advies van de mentor of na een vraag van ouders. Meestal is de duur een aantal weken, dit gaat uiteraard in overleg. Aan deelname van de huiswerkklas zijn geen kosten verbonden.